Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Conceptions of ethical competence in relation to action readiness in Education for Sustainable Development

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Marie Grice
Olof Franck
Publicerad i Reflective Practice
Volym 8
Nummer/häfte 2
Sidor 256-267
ISSN 1462-3943
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 256-267
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/14623943.2016.12...
Ämnesord Education for sustainable development, ethical competence, action readiness, values education, competence
Ämneskategorier Etik, Pedagogik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This paper explores notions of ethical competence in relation to Education for Sustainable Development (ESD). It carves out a conceptual field for future empirical research, by coupling the promotion of action readiness as an empirical concept with a theoretical understanding of ethical competence. The concept of competence displays interpretative pluralism as a concrete attribute of an individual or task and an unattainable ideal beyond the specific. With interpretive care, ethical competence, with its origin in values education, is suggested as a foundation of action readiness as ESD competence. In educational practice, action readiness is assumed to be fostered through real-world learning opportunities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?