Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Classification of Swedish learner essays by CEFR levels

Paper i proceeding
Författare Elena Volodina
Ildikó Pilán
David Alfter
Publicerad i Proceedings of EuroCALL 2016. 24-27th August 2016, Cyprus.
ISBN 978-1-908416-44-5
Förlag Research-publishing.net
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Språk en
Länkar https://doi.org/10.14705/rpnet.2016...
Ämnesord automatic online L2 essay classification, lexical complexity assessment, productive and receptive vocabulary by CEFR levels.
Ämneskategorier Svenska språket, Datorlingvistik

Sammanfattning

The paper describes initial efforts on creating a system for the automatic assessment of Swedish second language (L2) learner essays from two points of view: holistic evaluation of the reached level according to the Common European Framework of Reference (CEFR), and the lexical analysis of texts for receptive and productive vocabulary per CEFR level. We describe the data and resources that our experiments were based on, provide a short introduction to the algorithm for essay classification and experiment results, present the user interface we developed for testing new essays and outline future work.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?