Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Fem stora förmågor och litteraturläsning. Att strukturera lärande i en tid av mätning och synliggörande

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ingrid Lindell
Publicerad i LIR.journal
Nummer/häfte 8
Sidor 46–65
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Sidor 46–65
Språk sv
Länkar ojs.ub.gu.se/ojs/index.php/LIRJ
Ämnesord teaching literature, visibility, generic competences, structuring models, instrumentality
Ämneskategorier Litteraturvetenskap, Litteraturstudier, Språk och litteratur

Sammanfattning

Undersöker litteraturläsningens generiska kompetenser och risken för instrumentalisering.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?