Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Journalists' uses of Twitter

Kapitel i bok
Författare Ulrika Hedman
Monika Djerf-Pierre
Publicerad i Franklin, B. & Eldridge II, S. A. (Eds.) The Routledge Companion to Digital Journalism
Sidor 417-426
ISBN 9781138887961
Förlag Routledge
Förlagsort London och New York, NY
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 417-426
Språk en
Ämnesord journalism, journalists, social media, Twitter, professional practices
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Medievetenskap, Industriell bioteknik

Sammanfattning

Journalists’ uses of Twitter have received considerable attention from scholars in recent years. There are good reasons for this surge in interest. Twitter is, possibly, the most important social medium for journalists. To have a Twitter account is virtually a professional obligation; journalism schools regard Twitter proficiency a ‘must have’ for aspiring journalists; and most news organizations have organizational accounts and also strongly encourage individual journalists to use Twitter for both personal and professional activities. The growing academic interest dovetails with the hype over social media in general, and Twitter in particular, in the news industry. The push and pull factors that attract journalists to Twitter derive from a range of personal, professional, and organizational motivations and requirements. In this chapter, we examine how much and why journalists use Twitter and how it influences their professional practices.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?