Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Multimedia and Literacy Learning Among Children With Various Disabilities – Lessons Since the Nineties

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare M. Heimann
K. Nelson
M. Rudner
E. Holmer
M. Lundalv
Katarina Heimann Mühlenbock
Tomas Tjus
Publicerad i Technology and Media in Children's Development. Irvine, California: 27-30 October 2016
Förlag The Society for Research in Child Development (SRCD)
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Psykologiska institutionen
Språk en
Länkar srcd.org/sites/default/files/docume...
Ämnesord children, disabilities, intervention, literacy, communication, computers
Ämneskategorier Tillämpad psykologi

Sammanfattning

Collaborative research using variations on the same multimedia software (demo incorporated) is reviewed from studies in Sweden, Norway, Belgium, and the US. Substantial acceleration of progress is shown for deaf children in sign language and literacy, autistic children in oral language and literacy, and for motor-handicapped, dyslexic, and typically-developing children in literacy. Theoretical discussion covers top-down and bottom-up opportunities for processing. Further, the dynamic interplay of cognitive, language, attitudinal, cultural, and social-emotional processes is stressed. Suggested future innovations in software/technology and in teacher scaffolding strategies are based both in the empirical results so far and in dynamic systems theoretical discussion.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?