Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Individual development plans as governace tools; Changed governance of teachers´ work

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Karolina Parding
Andreas Liljegren
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 61
Nummer/häfte 6
Sidor 689-700
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för socialt arbete
Sidor 689-700
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2016.11...
Ämnesord profession, organization, teaching, Individual development plan
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Auditing, accountability, and transparency are concepts that greatly impact the working conditions of today’s public sector professionals, including teachers. Documentation requirements have been on the increase for some time, which can be seen in the education sector’s Individual Development Plans (IDPs), for example. These IDPs are pedagogical tools, but can also be seen as governance tools, which is how we will treat them here. In this conceptual paper, we argue that to improve knowledge of education policy changes, there is a need to consider the changed documentation requirements from the perspective of sociology of professions. To this end, we use Evetts’ occupational and organisational logics and Abbott’s three aspects of professional work.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?