Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Two Decades of Business Negotiation Research: An Overview and Suggestions for Future Studies

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Henrik Agndal
Lars-Johan Åge
Jens Eklinder Frick
Publicerad i The journal of business & industrial marketing
Volym 32
Nummer/häfte 4
Sidor 487-504
ISSN 0885-8624
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Redovisning
Sidor 487-504
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1108/JBIM-11-2015-023...
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

Purpose: This article present a review of articles on business negotiation published between 1995 and 2015. Design/methodology/approach This literature review is based on 490 article on business negotiation. Findings: When analyzing the conceptual underpinnings of this field, two paradigms emerge as dominant. The most prominent paradigm is a cognitive, psychological approach, typically relying on experiments and statistical testing of findings. The second dominating paradigm is a behavioral one, largely concerned with mathematical modelling and game-theoretical models. Practical implications: Besides offering a description of the characteristics adhered to the business negotiation field, this paper will also suggest recommendations for further research and specify areas in which the research field needs further conceptual and empirical development. Originality/value: This literature review serves to be the first representation of the characteristics adhered to the budding research field of business negotiation.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?