Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Why Do Some Young Adults Not Graduate from Upper-Secondary School? On the Importance of Signales of Labour Market Failure

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Björn Gustafsson
Katarina Katz
Torun Österberg
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 61
Nummer/häfte 6
Sidor 701-720
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för socialt arbete
Sidor 701-720
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2016.11...
Ämnesord Invandrare Grannskap; Utbildning; Upper-secondary education; neighbourhoods; immigrants; Sweden
Ämneskategorier Social och ekonomisk geografi, Sociologi, Utbildningsvetenskap, Nationalekonomi

Sammanfattning

In high-income countries, not completing secondary school often entails a high risk of social exclusion. Using data on young adults born in 1985 who grew up in metropolitan Sweden, we study factors associated with not graduating from upper-secondary school at age 21. Our hypothesis is that if a young person sees examples of people who are not able to earn a living despite having a long education, such negative examples are influential. Results from estimated logistic models are consistent with the hypothesis.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?