Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Screen-based literacy practices in Swedish primary schools

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Peter Andersson
Sylvana Sofkova Hashemi
Publicerad i Nordic Journal of Digital Literacy
Volym 10
Nummer/häfte 2
Sidor 83–100
ISSN 1891-943X
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 83–100
Språk en
Länkar doi.org/10.18261/issn.1891-943x-201...
Ämnesord New Literacies, Print-based Practices, Screen-based Practices, Primary School
Ämneskategorier Didaktik, Lärande

Sammanfattning

This paper contributes to the discussion of digital literacies in early literacy education. We focus on the nature of screen-based literacy practices in relation to print-based, paper-pen practices in the early years of schooling when pupils learn to read and write (aged 7–8). Our results show that pupils engage in several diverse screen-based practices, although they are conventional in nature. However, aspects of blogging and tweeting do approach the characteristics of “new literacies” as defined in previous research.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?