Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Now or never! The effect of deadlines on charitable giving: Evidence from two natural field experiments

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mette Trier Damgaard
Christina Gravert
Publicerad i Journal of Behavioral and Experimental Economics
Volym 66
Sidor 78–87
ISSN 2214-8043
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 78–87
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.04....
Ämnesord Field experiment; Charitable giving; Time preference; Deadline; Avoiding-the-ask
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

Do time constraints impact charitable giving? This paper develops a simple model to show how deadlines could affect the propensity to make a charitable donation. We then conduct two field experiments to show empirically the effect of deadlines on charitable giving. About 53,000 prior donors of a large Danish charity received e-mails and text messages with varying deadlines for giving. We find no effect of deadlines on the propensity to give. Instead we observe a “now-or-never” effect; either donations are made immediately or not at all.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?