Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Organization studies as symmetrical ethnology

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Barbara Czarniawska
Publicerad i Journal of Organizational Ethnography
Volym 6
Nummer/häfte 1
Sidor 2-10
ISSN 2046-6749
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Gothenburg Research Institute (GRI)
Sidor 2-10
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1108/JOE-12-2016-0023
Ämnesord Ethnography, Ethnology, Fieldwork, Organization studies, Ostensive, Performative, Symmetry
Ämneskategorier Etnologi, Företagsekonomi

Sammanfattning

© 2017, © Emerald Publishing Limited.Purpose: The purpose of this paper is to challenge some of the taken for granted assumptions of contemporary ethnographic practice by exploring reasons for fieldwork and the debt that is owed to those in the field. Design/methodology/approach: Exploring traditional and contemporary reasons for fieldwork and comparing ostensive and performative styles of reporting organization studies. Findings: The argument is that traditional ethnographic approaches do not fit contemporary organizing practices. In their place, a “symmetrical ethnology” is proposed. Research limitations/implications: More reflective use of labels and terms. Practical implications: Better communication with practitioners. Social implications: Better dialogue with wider circles. Originality/value: An important and timely critique of ethnography together with a reformulation and a number of suggestions for future practice.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=251839
Utskriftsdatum: 2017-11-23