Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogiskt arbete

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Introduction
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
Nordic Dialogues on Children and Families, United Kingdom, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Nordic Dialogues on Children and Families
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
London, Routledge, Samlingsverk 2018
Samlingsverk

Praxisteori i kölvattnet av breddad rekrytering – scaffoldingmodell som stöd för att förstå sambandet mellan teoretiska perspektiv och praktisk verksamhet
Margaretha Häggström, Anna Udén
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Besjälning av träd som ett steg att förebygga växtblindhet - En aktionsforskningsstudie av Storylinearbete i år 2 och 6.
Margaretha Häggström, Charlotte Georén Sprung, Linus Djurstedt
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social Justice in Swedish Post-16 Education? New preparatory programmes
Inger Erixon Arreman, Marianne Dovemark
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The importance of critical life moments: An explorative study of successful women with autism spectrum disorder.
Susanne Garvis, Amanda Webster
Autism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Listening to the Voices of Education Professionals Involved in Implementing an Oral Language and Early Literacy Program in the Classroom
Susanne Garvis, Maria Lennox, Marleen Westerveld
Australian Journal of Teacher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Practice Traditions of Researching Educational Leadership Across National Contexts
Jane Wilkinson, Karin Rönnerman, Petri Salo, Laurette Bristol
Educational Leadership as a Culturally-Constructed Practice New Directions and Possibilities, Singapore, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

The Aesthetic Values of Walking in the Forest: Sensing the Meaning of Trees for Human Well-Being. A Phenomenological Study of People’s Relations with Plants and Places in a Forest
Margaretha Häggström
InSEA Congress, Daegu 2017 Spirit Art Digital, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Transition to school: practices to support children's continuities in learning
Susanne Garvis, Janet Scull
69th OMEP World Assembly and International Conference, 19 -24 June 2017 in Opatija, Croatia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 119

Namn Titel Organisation
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Universitetslektor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Ingela Universitetsadj Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Ascher, Henry Univ lekt/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asplund Carlsson, Maj Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berg, Linda Universitetslektor / sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björklund, Camilla Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Brustad, Lina Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Carlson, Marie Professor emerita Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Claesson, Silwa Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dimenäs, Jörgen Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dovemark, Marianne Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erickson, Gudrun Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Forkby, Torbjörn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Grundvall, Stig Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gustafsson, Jan-Eric Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Haglund, Björn Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hakvoort, Ilse Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 1 - 50 av 119

Visar 1 - 10 av 603

2018

Introduction
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
Nordic Dialogues on Children and Families, United Kingdom, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Nordic Dialogues on Children and Families
Susanne Garvis, Elin Eriksen Ødegaard
London, Routledge, Samlingsverk 2018
Samlingsverk

2017

Praxisteori i kölvattnet av breddad rekrytering – scaffoldingmodell som stöd för att förstå sambandet mellan teoretiska perspektiv och praktisk verksamhet
Margaretha Häggström, Anna Udén
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Besjälning av träd som ett steg att förebygga växtblindhet - En aktionsforskningsstudie av Storylinearbete i år 2 och 6.
Margaretha Häggström, Charlotte Georén Sprung, Linus Djurstedt
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social Justice in Swedish Post-16 Education? New preparatory programmes
Inger Erixon Arreman, Marianne Dovemark
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The importance of critical life moments: An explorative study of successful women with autism spectrum disorder.
Susanne Garvis, Amanda Webster
Autism, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Listening to the Voices of Education Professionals Involved in Implementing an Oral Language and Early Literacy Program in the Classroom
Susanne Garvis, Maria Lennox, Marleen Westerveld
Australian Journal of Teacher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Practice Traditions of Researching Educational Leadership Across National Contexts
Jane Wilkinson, Karin Rönnerman, Petri Salo, Laurette Bristol
Educational Leadership as a Culturally-Constructed Practice New Directions and Possibilities, Singapore, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

The Aesthetic Values of Walking in the Forest: Sensing the Meaning of Trees for Human Well-Being. A Phenomenological Study of People’s Relations with Plants and Places in a Forest
Margaretha Häggström
InSEA Congress, Daegu 2017 Spirit Art Digital, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Transition to school: practices to support children's continuities in learning
Susanne Garvis, Janet Scull
69th OMEP World Assembly and International Conference, 19 -24 June 2017 in Opatija, Croatia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 603

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?