Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Lärande

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

What is made possible to learn when using the variation theory of learning in teaching mathematics?
Angelika Kullberg, Ulla Runesson, Ference Marton
ZDM - the International Journal on Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Symbolic world of mathematics
Thomas Lingefjärd, Djamshid Farahani
Journal of Research in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Students' understanding of teamwork and professional roles after interprofessional simulation: a qualitative analysis
Lena Oxelmark, Torben Nordahl Amorøe, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Advances in Simulation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The recognizability and consequentiality of mistakes: Some notes on the article by Klemp et al.
Oskar Lindwall, Bryn Evans, Claes Reit
Éducation et didactique, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Post-CLIL experiences of learning academic content through L2 English
Liss Kerstin Sylvén, Eva Olsson
Faces of English II conference, Hong Kong, June 1-3, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

CALL and CLIL - Do They Work in Tandem?
Liss Kerstin Sylvén
CALICO Conference, Flagstaff, Arizona, USA, May 16-20, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Instead of passing the test - trying to pass as a "normal" student in a classroom where literacy is presumed
Malin Brännström
NERA 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Att lära sig se trådraken – om tvekan och fokusförskjutning på väg mot förändrat kunnande
Marléne Johansson, Viveca Lindberg
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Den kroppsliga läsningen - en studie av ungas inlevelsefulla litteraturläsning
Djamila Fatheddine, Christina Olin-Scheller
Konferensbidrag, Skriv! Les! /NTNU Trondheim 9-11 maj 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 127

Namn Titel Organisation
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Universitetslektor Institutionen för kulturvård
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Annerstedt, Claes Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Avdelningen för lärande, kommunikation och IT
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadj Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Björklund, Camilla Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Wennås Brante, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
El Alti, Leila Doktorand Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Ericsson, Stina Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fauville, Geraldine Projektkoordinator Sven Lovén centrum för marin infrastruktur
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Godhe, Anna-Lena Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hermansson Adler, Magnus Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hillman, Thomas Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häggström, Johan Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Margaretha Universitetsadj Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Jahnke, Anette Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Jensen, Mikael Universitetslektor Avdelningen för kognition och kommunikation

Visar 1 - 50 av 127

Visar 1 - 10 av 616

2017

What is made possible to learn when using the variation theory of learning in teaching mathematics?
Angelika Kullberg, Ulla Runesson, Ference Marton
ZDM - the International Journal on Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Symbolic world of mathematics
Thomas Lingefjärd, Djamshid Farahani
Journal of Research in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Students' understanding of teamwork and professional roles after interprofessional simulation: a qualitative analysis
Lena Oxelmark, Torben Nordahl Amorøe, Liisa Carlzon, Hans Rystedt
Advances in Simulation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The recognizability and consequentiality of mistakes: Some notes on the article by Klemp et al.
Oskar Lindwall, Bryn Evans, Claes Reit
Éducation et didactique, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Post-CLIL experiences of learning academic content through L2 English
Liss Kerstin Sylvén, Eva Olsson
Faces of English II conference, Hong Kong, June 1-3, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

CALL and CLIL - Do They Work in Tandem?
Liss Kerstin Sylvén
CALICO Conference, Flagstaff, Arizona, USA, May 16-20, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Instead of passing the test - trying to pass as a "normal" student in a classroom where literacy is presumed
Malin Brännström
NERA 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Att lära sig se trådraken – om tvekan och fokusförskjutning på väg mot förändrat kunnande
Marléne Johansson, Viveca Lindberg
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Den kroppsliga läsningen - en studie av ungas inlevelsefulla litteraturläsning
Djamila Fatheddine, Christina Olin-Scheller
Konferensbidrag, Skriv! Les! /NTNU Trondheim 9-11 maj 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 616

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?