Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Lärande

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

The challenges of military medical education and training for physicians and nurses in the Nordic countries - an interview study
L. Sonesson, Kenneth Boffard, Lars Lundberg, Martin Rydmark, K. Karlgren
Scandinavian Journal of Trauma Resuscitation & Emergency Medicine, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Exploring preschool teachers’ professional profiles in Swedish preschool: a latent class analysis
Panagiota Nasiopoulou, Pia Williams, Sonja Sheridan, Kajsa Yang Hansen
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Att stötta de yngsta förskolebarnens lärande i musik
Pernilla Lagerlöf, Cecilia Wallerstedt
Förskolans yngsta barn: Perspektiv på omsorg, lärande och lek, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Händig, skicklig och konstfärdig – slöjdkunnande i interaktion
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ramar, utmaningar och möjligheter
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Malmö, Gleerups, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Visual expertise as embodied practice
Jonas Ivarsson
Frontline Learning Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning to see numbers as parts and wholes in preschool
Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Maria Reis
Paper presented at the 17th Biennial EALI conference for research on learning and instruction, Tampere, Finland, 27 aug-2 sept., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Att undervisa i matematik i förskolan.
Camilla Björklund, Hanna Palmér
A-L. Lindgren, N. Pramling & R. Säljö (red.), Förskolan och barns utveckling. Grundbok för förskollärare., Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Visar 1 - 50 av 129

Namn Titel Organisation
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Universitetslektor Institutionen för kulturvård
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Annerstedt, Claes Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Avdelningen för lärande, kommunikation och IT
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Brante, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
El-Alti, Leila Doktorand Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Ericsson, Stina Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fauville, Geraldine Projektkoordinator Sven Lovén centrum för marin infrastruktur
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Godhe, Anna-Lena Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hermansson Adler, Magnus Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hillman, Thomas Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häggström, Johan Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Margaretha Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 1 - 50 av 129

Visar 1 - 10 av 629

2018

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

2017

The challenges of military medical education and training for physicians and nurses in the Nordic countries - an interview study
L. Sonesson, Kenneth Boffard, Lars Lundberg, Martin Rydmark, K. Karlgren
Scandinavian Journal of Trauma Resuscitation & Emergency Medicine, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Exploring preschool teachers’ professional profiles in Swedish preschool: a latent class analysis
Panagiota Nasiopoulou, Pia Williams, Sonja Sheridan, Kajsa Yang Hansen
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Att stötta de yngsta förskolebarnens lärande i musik
Pernilla Lagerlöf, Cecilia Wallerstedt
Förskolans yngsta barn: Perspektiv på omsorg, lärande och lek, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Händig, skicklig och konstfärdig – slöjdkunnande i interaktion
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ramar, utmaningar och möjligheter
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Förskolan och barns utveckling : Grundbok för förskollärare
Anne-Li Lindgren, Niklas Pramling, Roger Säljö
Malmö, Gleerups, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Visual expertise as embodied practice
Jonas Ivarsson
Frontline Learning Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning to see numbers as parts and wholes in preschool
Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Maria Reis
Paper presented at the 17th Biennial EALI conference for research on learning and instruction, Tampere, Finland, 27 aug-2 sept., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Att undervisa i matematik i förskolan.
Camilla Björklund, Hanna Palmér
A-L. Lindgren, N. Pramling & R. Säljö (red.), Förskolan och barns utveckling. Grundbok för förskollärare., Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 629

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?