Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Lärande

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Visuell litteracitet som didaktiskt redskap
Malena Wallin
Nationell konferens i pedagogiskt arbete, Göteborgs universitet, 14-15 augusti 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visuell kunskap för multimodalt lärande
Margaretha Häggström, Hans Örtegren
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

What is made possible to learn when using the variation theory of learning in teaching mathematics?
Angelika Kullberg, Ulla Runesson, Ference Marton
ZDM - the International Journal on Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Patterns in the form of formative feedback and student response
Marianne Ellegaard, Linn Damsgaard, Jesper Bruun, Bjørn Friis Johannsen
Assessment & Evaluation in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visuell kunskap för multimodalt lärande
Malena Wallin
Visuell kunskap för multimodalt lärande, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Can we meet the sustainability challenges? The role of education and lifelong learning
Arjen E.J. Wals, Aaron Benavot
European Journal of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visuell litteracitet som medierande verktyg
Malena Wallin
NOFA Nordisk fagdidaktisk konferens, Odense 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Händig, skicklig och konstfärdig – slöjdkunnande i interaktion
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 50 av 132

Namn Titel Organisation
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Universitetslektor Institutionen för kulturvård
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Annerstedt, Claes Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Avdelningen för lärande, kommunikation och IT
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Brante, Eva Birgitta Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Campopiano, Christina Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
El-Alti, Leila Doktorand Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Ericsson, Stina Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fauville, Geraldine Projektkoordinator Sven Lovén centrum för marin infrastruktur
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Godhe, Anna-Lena Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hermansson Adler, Magnus Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hillman, Thomas Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hjörne, Eva Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häggström, Johan Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Häggström, Margaretha Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Visar 1 - 50 av 132

Visar 1 - 10 av 648

2018

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

2017

Visuell litteracitet som didaktiskt redskap
Malena Wallin
Nationell konferens i pedagogiskt arbete, Göteborgs universitet, 14-15 augusti 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visuell kunskap för multimodalt lärande
Margaretha Häggström, Hans Örtegren
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

What is made possible to learn when using the variation theory of learning in teaching mathematics?
Angelika Kullberg, Ulla Runesson, Ference Marton
ZDM - the International Journal on Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Patterns in the form of formative feedback and student response
Marianne Ellegaard, Linn Damsgaard, Jesper Bruun, Bjørn Friis Johannsen
Assessment & Evaluation in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visuell kunskap för multimodalt lärande
Malena Wallin
Visuell kunskap för multimodalt lärande, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Can we meet the sustainability challenges? The role of education and lifelong learning
Arjen E.J. Wals, Aaron Benavot
European Journal of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visuell litteracitet som medierande verktyg
Malena Wallin
NOFA Nordisk fagdidaktisk konferens, Odense 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Händig, skicklig och konstfärdig – slöjdkunnande i interaktion
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 648

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?