Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Didaktik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Transaction and Recognition
Anette Olin, Gérard Sensevy, Benoît Lenzen
Symposium at EERA Network: 01. Continuing Professional Development, Copenhagen 22-25 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Didactics, Dialogue and Development
Anette Olin, Jonas Almqvist, Karim Hamza
Paper in symposium Transaction and Recognition at EERA Network: 01. Continuing Professional Development, Copenhagen 22-25 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Development of practicum pedagoogy to enhance VET teacher learning
Ingrid Henning Loeb, Viveca Lindberg
ECER-EERA Network 2, Copenhagen August 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Approaches to teaching in thematic work: early childhood teachers’ integration of mathematics and art
Camilla Björklund, Eva Ahlskog-Björkman
International Journal of Early Years Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Reframing Mentoring Conversations: Using Triadic Professional Dialogue Between Pre-Service and Mentor Teachers to Enrich Professional Growth
Sally Windsor, M Nash
ece2017 - The European Conference on Education, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Student learning through interaction in physical education
Dean Barker, T. Wallhead, M. Quennerstedt
European Physical Education Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Socio-semiotic patterns in digital meaning-making: semiotic choice as indicator of communicative experience.
Sylvana Sofkova Hashemi
Language and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fostering Enabling Dialogues in Professional Practice
Sally Windsor
ECER 2017, Copenhagen, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kommunikation och interaktion i slöjdundervisning
Joakim Andersson
NOFA 6 Conference University Southern Denmark, Odense May 29-31, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 167

Namn Titel Organisation
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Annerstedt, Claes Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bach, Frank Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Avdelningen för lärande, kommunikation och IT
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bennet, Christian Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Berntson, Martin Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björneloo, Inger Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Björnsson, Gunnar Forskare Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borger, Linda Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Brante, Eva Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bursjöö, Ingela Adjungerad universitetslektor Institutionen för fysik
Börjesson, Git Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Börjesson, Lena Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Claesson, Silwa Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dahlberg, Ulrica Forskare, biträdande Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Dimenäs, Jörgen Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dragemark Oscarson, Anne Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dragemark Oscarson, Anne Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erickson, Gudrun Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Farahani, Djamshid Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Farewell, Anne Universitetslektor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Fatheddine, Djamila Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 1 - 50 av 167

Visar 1 - 10 av 1201

2018

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

2017

Transaction and Recognition
Anette Olin, Gérard Sensevy, Benoît Lenzen
Symposium at EERA Network: 01. Continuing Professional Development, Copenhagen 22-25 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Didactics, Dialogue and Development
Anette Olin, Jonas Almqvist, Karim Hamza
Paper in symposium Transaction and Recognition at EERA Network: 01. Continuing Professional Development, Copenhagen 22-25 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Development of practicum pedagoogy to enhance VET teacher learning
Ingrid Henning Loeb, Viveca Lindberg
ECER-EERA Network 2, Copenhagen August 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Approaches to teaching in thematic work: early childhood teachers’ integration of mathematics and art
Camilla Björklund, Eva Ahlskog-Björkman
International Journal of Early Years Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Reframing Mentoring Conversations: Using Triadic Professional Dialogue Between Pre-Service and Mentor Teachers to Enrich Professional Growth
Sally Windsor, M Nash
ece2017 - The European Conference on Education, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Student learning through interaction in physical education
Dean Barker, T. Wallhead, M. Quennerstedt
European Physical Education Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Socio-semiotic patterns in digital meaning-making: semiotic choice as indicator of communicative experience.
Sylvana Sofkova Hashemi
Language and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fostering Enabling Dialogues in Professional Practice
Sally Windsor
ECER 2017, Copenhagen, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 1201

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?